Začalo to zhroucením Carolabrücke v Drážďanech (Dne 11. září 2024 se kolem třetí hodiny ranní zřítilo třetí mostní pole, označované jako úsek C, s tramvajovými kolejemi a společnou stezkou pro chodce a cyklisty v délce asi 100 m) a pokračovalo uzavřením Elbebrücke v BadSchandau začátkem listopadu 2024.
V BadSchandau je v soušasné době Labe, v omezeném provozu, řeku přejet.
Už to není vtipný, ale bizarní jistě. Je čím dál tím těžší překonat řeku Labe po nějakém mostě a to i přes to, že o tomto toku prohlašují ti, kteří už někdy viděli skutečnou řeku hovoří jako o říčce…
Koncem dubna byl (překvapivě plánovitě, ovšem s jistým zdržením: další odklad oznámení termínu uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem přišel v pondělí 2. prosince. Na jednání zastupitelstva měli podle dřívějších prohlášení městských i krajských politiků stavaři představit harmonogram prací. Nestalo se tak, stavební firmy stále čekají na kolaudaci lávky a schválení objízdných tras. Jak se zároveň reportér Deníku přesvědčil v úterý 3. prosince, lávku by nyní nebylo možné pohodlně užívat. Vede k ní totiž od chodníku u krajského soudu bahnitá cesta, která je jen s obtížemi schůdná), ale bylo alespoň možné se s tímto mostem na dva roky důstojně rozloučit sousedským mejdanem.

Jak to zkomplikovalo a zkomplikuje dopravu na obou březích řeky nevíme přesně, ale něco tuším nebo se alespoň děsíme.
Znáte to, v pohádkách to bývají tři události, které komplikují cestu k šťastnému konci, ale tady to není pohádka, takže jindy neviditelný Děčín hlásí: Tyršův most se uzavřel pro veškerou dopravu i pěší a cyklisty. A upřesňuje: víme, že uzavření Tyršova mostu komplikuje pohyb po městě a děkujeme vám všem za trpělivost. Dobrá zpráva je, že odborná firma již připravuje potřebný materiál a pokud půjde vše podle plánu, v úterý příštího týdne začnou práce přímo na mostě. Konkrétně půjde o podepření levobřežního pole mostu – tento krok je zásadní pro jeho stabilitu. Práce potrvají minimálně týden. Jakmile bude most bezpečný, začneme řešit jeho částečné zprovoznění. V jakém rozsahu se doprava vrátí, upřesníme hned, jak to bude možné. Držme si palce, ať vše běží podle plánu.
Takže to jsou čtyři uzavřené mosty na několika desítkách kilometrů a řidiči si cestou a bloudění zpívají: Já postavím si bezvadný most/Pevné pilíře a bude jich dost/Aby udržely aspoň tolik/Co láska má váží…
Odborně můžeme tuto situaci hodnotit odborným a konstatováním tohle už není prdel. Zároveň si můžeme představovat v jakém asi stavu je ostatní infrastruktura, která se naštěstí nemůže zřítit do řeky, ale to je tak jediná pozitivní vyhlídka.
(psáno pro naseveru.net)