mosty, neboli tohle není prdel

Začalo to zhroucením Carolabrücke v Drážďanech (Dne 11. září 2024 se kolem třetí hodiny ranní zřítilo třetí mostní pole, označované jako úsek C, s tramvajovými kolejemi a společnou stezkou pro chodce a cyklisty v délce asi 100 m) a pokračovalo uzavřením Elbebrücke v BadSchandau začátkem listopadu 2024.

V BadSchandau je v soušasné době Labe, v omezeném provozu, řeku přejet.

Už to není vtipný, ale bizarní jistě. Je čím dál tím těžší překonat řeku Labe po nějakém mostě a to i přes to, že o tomto toku prohlašují ti, kteří už někdy viděli skutečnou řeku hovoří jako o říčce…

Koncem dubna byl (překvapivě plánovitě, ovšem s jistým zdržením: další odklad oznámení termínu uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem přišel v pondělí 2. prosince. Na jednání zastupitelstva měli podle dřívějších prohlášení městských i krajských politiků stavaři představit harmonogram prací. Nestalo se tak, stavební firmy stále čekají na kolaudaci lávky a schválení objízdných tras. Jak se zároveň reportér Deníku přesvědčil v úterý 3. prosince, lávku by nyní nebylo možné pohodlně užívat. Vede k ní totiž od chodníku u krajského soudu bahnitá cesta, která je jen s obtížemi schůdná), ale bylo alespoň možné se s tímto mostem na dva roky důstojně rozloučit sousedským mejdanem.

foto Pozitivní Ústí

Jak to zkomplikovalo a zkomplikuje dopravu na obou březích řeky nevíme přesně, ale něco tuším nebo se alespoň děsíme.

Znáte to, v pohádkách to bývají tři události, které komplikují cestu k šťastnému konci, ale tady to není pohádka, takže jindy neviditelný Děčín hlásí: Tyršův most se uzavřel pro veškerou dopravu i pěší a cyklisty. A upřesňuje: víme, že uzavření Tyršova mostu komplikuje pohyb po městě a děkujeme vám všem za trpělivost. Dobrá zpráva je, že odborná firma již připravuje potřebný materiál a pokud půjde vše podle plánu, v úterý příštího týdne začnou práce přímo na mostě. Konkrétně půjde o podepření levobřežního pole mostu – tento krok je zásadní pro jeho stabilitu. Práce potrvají minimálně týden. Jakmile bude most bezpečný, začneme řešit jeho částečné zprovoznění. V jakém rozsahu se doprava vrátí, upřesníme hned, jak to bude možné. Držme si palce, ať vše běží podle plánu.

Takže to jsou čtyři uzavřené mosty na několika desítkách kilometrů a řidiči si cestou a bloudění zpívají: Já postavím si bezvadný most/Pevné pilíře a bude jich dost/Aby udržely aspoň tolik/Co láska má váží…

Odborně můžeme tuto situaci hodnotit odborným a konstatováním tohle už není prdel. Zároveň si můžeme představovat v jakém asi stavu je ostatní infrastruktura, která se naštěstí nemůže zřítit do řeky, ale to je tak jediná pozitivní vyhlídka.

(psáno pro naseveru.net)

Tags

Podobné články

Mrkněte taky na

Close
Close